вівторок, 9 вересня 2014 р.

План проведення навчальних екскурсій в 1-4 класах на рік

План проведення навчальних екскурсій в 1-4 класах
загальноосвітнього навчального закладу
Спеціалізована школа “Славія” м. Києва
на 20__-20__навчальний рік

(приклад планування екскурсій)



1-4 класи
1 клас
2 клас
3 клас
4 клас
Вересень
Екскурсія “Ознайомлення з об'єктами неживої та живої природи.”

Мета: Ознайомити з
об’єктами живої та неживої природи;
об’єктами, створеними руками людини; природними матеріалами, з яких людина виробляє предмети вжитку.
Навчати спостерігати, досліджувати, порівнювати, групувати об’єкти неживої і живої природи, природи і рукотворні об’єкти за суттєвими ознаками; Формувати уявлення про:
спостереження та досліди як методи вивчення природи;
ознаки живих організмів;
прилади, за допомогою яких досліджують природу;
Зібрати природній матеріал для виробів на уроках трудового навчання, образотворчого мистецтва.
Навчати правилам поведінки в природі. Формувати вміння
працювати в групі: обговорювати в групах і складати розповідь про екскурсію;
дотримуватися правил поведінки під час екскурсій.

Предмети: природознавство, розвиток мовлення, трудове навчання, образотворче мистецтво.




Мета: Поглибити знання дітьми правил поведінки пішоходів під час руху по тротуару.
Познайомити дітей з поняттям «перехрестя».
Вчити розпізнавати сигнали світлофору, закріплювати вміння, діяти відповідно до них.
Виховувати культуру поведінки по відношенню до пішоходів та водіїв транспорту.
Виховувати відповідальність, уважність.

Предмети: основи здоров'я, розвиток мовлення.

Екскурсія
Практичні заняття та ігри з Правил дорожнього руху на спеціально розміченому майданчику або на вулиці.

Мета: Розширювати знання дітей про правила дорожнього руху, які вивчалися раніше; вчити користуватися цими правилами у різних ситуаціях, розрізняти дорожні знаки; вчити переходити вулицю на регульованому й нерегульованому перехрестях; виховувати культуру й дисциплінованість пішохода.

Предмети: основи здоров'я, розвиток мовлення.
Екскурсія

Мета: Дати поняття про горизонт і лінію горизонту; навчити учнів визначати сторони горизонту за Сонцем та компасом.
Предмети:природознавство, образотворче мистецтво.
Жовтень
Екскурсія “Спостереження за осінніми змінами в живій і неживій природі.”

Мета: Спостереження за ознаками осені (зменшення висоти Сонця опівдні, зменшення тривалості дня, похолодання, зміна кольору листя на деревах, листопад, відліт птахів у вирій), осінніми видами праці людей, народними звичаями, обрядами, прикметами. Зібрати природній матеріал для виробів на уроках трудового навчання, образотворчого мистецтва.

Предмети: природознавство, образотворче мистецтво, трудове навчання. літературне читання.
Екскурсія “Спостереження за природою восени.”

Мета:
Спостерігати за змінами в природі восени; звернути увагу на зміни в рослинному царстві, спостерігати за життям тварин восени, підготовкою тварин до зими, працею людей, виховувати естетичні почуття. Зібрати природній матеріал для виробів на уроках трудового навчання, образотворчого мистецтва.

Предмети: природознавство, образотворче мистецтво.
Екскурсія “Ознайомлення з розмаїттям рослинного і тваринного світу рідного краю.”

Мета:
Дати уявлення про різні види рослин та тварин рідного краю, ознайомити учнів зі складовими частинами рослин, спостерігати за життям тварин. Вчитися порівнювати, розрізняти різні види рослин, тварин. Фіксувати спостереження за допомогою фотоапарата, відеокамери. Вчитися збирати гербарій.

Предмети: природознавство, образотворче мистецтво.
Екскурсія “Заготовлення у лісі, парку, полі природних матеріалів для художніх виробів на уроках трудового навчання.”

Мета:
Зібрати природній матеріал для виробів на уроках трудового навчання, образотворчого мистецтва. Спостерігати за ознаками осені, осінніми видами праці людей.

Предмети: трудове навчання, природознавство, літературне читання, розвиток мовлення.

Листопад
Екскурсія у сад (парк, сквер, ліс). “Правила поведінки у природі.”

Мета: Спостереження за змінами в природі; дати уявлення про різні види дерев і кущів, ознайомити учнів зі складовими частинами рослин, спостерігати за життям тварин восени, підготовкою тварин до зими, виховання естетичних почуттів.

Предмети: природознавство, образотворче мистецтво, літературне читання

Мета: Ознайомити з приміщеннями фізкультурно-оздоровчого комплексу, стадіоном спеціальним спортивним обладнанням, особливостями його використання та правилами техніки безпеки. Формувати уявлення про змагання, спортивні ігри та їх правила.

Предмети: фізична культура, основи здоров'я.
Екскурсія

Мета: Узагальнити й доповнити знання учнів про природу рідного краю, її особливості, продовжувати знайомити з працею людей своєї місцевості; вчити зображати побачене і почуте в різних формах мистецтва; нагадати правила поведінки в природі; виховувати любов до природи, бережне ставлення до довкілля.

Предмети: природознавство, трудове навчання, образотворче мистецтво.
Екскурсія

Мета: Повторити з учнями правила дорожнього руху, розширити їх знання; навчити їх орієнтуватися на вулиці, знаходити вірні рішення, бути обачними та спостережливими. Виховувати дисциплінованість, точність, безпечність поводження на вулицях.

Предметиоснови здоров'я, розвиток мовлення.
Грудень
Екскурсія до бібліотеки (шкільної, міської чи сільської).

Мета: Ознайомити учнів зі бібліотекою, виховувати любов до книги, вміння її берегти. Викликати бажання стати активними читачами й помічниками бібліотекаря.

Предмети: літературне читання, трудове навчання, образотворче мистецтво
Екскурсія до бібліотеки (шкільної, міської чи сільської). Зустріч з місцевим письменником. Популяризація дитячої книги.

Мета:
Продовжувати ознайомлювати учнів зі бібліотекою, читальним залом, дитячим абонементом виховувати любов до книги, вміння її берегти. Викликати бажання стати активними читачами й помічниками бібліотекаря.

Предмети: літературне читання, трудове навчання, образотворче мистецтво

Екскурсія до аптеки.

Мета:
Продовжувати знайомити дітей з громадськими закладами міста, їх призначенням; поглиблювати знання про професії працівників соціальної сфери, змісту і важливості їх праці для мешканців міста; виховувати любов до рідного міста.

Предмети: трудове навчання, літературне читання, образотворче мистецтво
Січень
Екскурсія до фізкультурно-оздоровчого комплексу та практичне заняття «Знайомство зі спеціальним спортивним обладнанням та особливості його використання. Змагання, дитячі спортивні ігри».

Мета: Ознайомити з приміщеннями фізкультурно-оздоровчого комплексу, спеціальним спортивним обладнанням, особливостями його використання та правилами техніки безпеки. Формувати уявлення про змагання, спортивні ігри та їх правила.

Предмети: фізична культура, основи здоров'я.
Екскурсія
“Спостереження за природою взимку”

Мета: На основі спостережень розширити уявлення учнів про зміни в природі взимку (стан бруньок на деревах та кущах, сніжний покрив, висота Сонця, колір неба, температура повітря); розвивати пізнавальну активність і естетичні смаки учнів.

Предмети: природознавство, образотворче мистецтво.
Екскурсія до театру (кінотеатру): перегляд вистави, кінофільму з наступним обговоренням.

Мета:
Організувати поїздку в театр(кінотеатр). Познайомити учнів із роботою акторів театру(працівників кінотеатру), переглянути виставу;
розвивати естетичні почуття, співпереживання;
виховувати культуру поведінки в театрі.

Предмети: основи здоров'я, літературне читання, мистецтво.
Екскурсія до театру (кінотеатру): перегляд вистави, кінофільму з наступним обговоренням.

Мета:
Організувати поїздку в театр(кінотеатр). Познайомити учнів із роботою акторів театру(працівників кінотеатру), переглянути виставу;
розвивати естетичні почуття, співпереживання;
виховувати культуру поведінки в театрі.

Предмети: основи здоров'я, літературне читання, мистецтво.
Лютий
Екскурсія до шкільної (гурткової) майстерні, кабінету обслуговуючої праці.

Мета: Ознайомлення з загальними правилами безпеки життя, обладнанням, організацією праці учнів, готовими виробами.

Предмет :
трудове навчання
Екскурсія до майстерні з традиційними народними ремеслами, на підприємство (майстерню) з обробки деревини, металу, тканини.

Мета: Ознайомлення з традиційними народними ремеслами в Україні. Обговорення екскурсії - яку продукцію випускають, яке обладнання застосовується, професії людей, які працюють.

Предмет: трудове навчання, образотворче мистецтво.

Екскурсія
до промислових підприємств, організацій та об'єктів торгівлі (без входу в небезпечну зону).

Мета: Ознайомлення з обладнанням, організацією праці та продукцією. Спостереження за роботою спеціалістів.

Предмет: трудове навчання
Березень
Екскурсія у краєзнавчий музей, шкільний живий куточок, ферму, птахофабрику зоопарк(на вибір)

Мета: Виявити, що знають діти про сільськогосподарських тварин, рослинний та тваринний світ рідного краю, ознайомити їх із умовами утримання тварин, завданнями тваринництва, поглибити знання про тваринний та рослинний світ.

Предмети: Природознавство, образотворче мистецтво, літературне читання
Екскурсія до театру (кінотеатру): перегляд вистави, кінофільму з наступним обговоренням.

Мета:
Організувати поїздку в театр(кінотеатр). Познайомити учнів із роботою акторів театру(працівників кінотеатру), переглянути виставу;
розвивати естетичні почуття, співпереживання;
виховувати культуру поведінки в театрі.

Предмети: основи здоров'я, літературне читання, мистецтво.
Екскурсія
до шкільної
майстерні, присадибної ділянки, на виробництво, в державну або приватну організацію.
Мета: Ознайомлення (без входу в небезпечну зону) та фіксація засобами відео та фото техніки виробничої діяльності працівників підприємства, спостереження на відстані дозволеній правилами безпеки життя за дією транспортних засобів і механізмів.

Предмет: трудове навчання
Екскурсія до краєзнавчого музею, художньої виставки, творчої майстерні митця. Народні ремесла України.
Мета: Ознайомити з народними промислами, ремеслами; спостерігати за роботою народних майстрів, художників; формувати уявлення про професії типу “людина-художній образ”; виховувати естетичні почуття, любов до рідного краю.

Предмети: трудове навчання, образотворче мистецтво.
Квітень
Екскурсія
до водойми (у ліс). Правила поведінки поблизу водойми (в лісі).
Мета: спостереження за першими ознаками весни (температура повітря, висота Сонця, перші весняні квіти, приліт птахів, розпускання бруньок на деревах), спостереження за криголамом, швидкістю води на річці, ознайомлення з довколишньою природою.
Предмети: Природознавство, образотворче мистецтво
Екскурсія у весняний ліс (парк).

Екскурсія до лісу, парку: "Природа навколо нас".

Мета: прослідкувати, як пробуджується природа ранньою весною, виховувати в учнів естетичні почуття, дбайливе ставлення до природи.

Предмети: природознавство, образотворче мистецтво, літературне читання.

Мета: розширювати знання дітей про форми рельєфу своєї місцевості; вчити розрізняти штучний та природний дизайни; економно та екологічно правильно використовувати природні багатства; виховувати бережливе ставлення до природи.

Предмети: Природознавство, образотворче мистецтво, трудове навчання.
Екскурсія: "Спостереження за рослинами, тваринами, погодними умовами свого краю".

Мета: спостерігати за першими ознаками весни, змінами погоди, рослинами та життям тварин; порівнювати погодні умови навесні з погодою взимку, восени, влітку; встановлювати причинно-наслідкові зв'язки між погодними умовами та сезонною працею людей.

Предмети: природознавство, трудове навчання.
Травень
Екскурсія
Дорога до школи (до дитячої поліклініки, до бібліотеки, до театру тощо). Особливості пересування та дотримання техніки безпеки.
Мета: Навчати правилам дорожнього руху, орієнтуватися на місцевості, свідомо дотримуватись правил дорожнього руху, уникати небезпеки на дорозі, формувати вміння оцінювати небезпеку, бути уважним, спостережливим, обережним.
Предмет: Основи здоров'я
Екскурсія у будинок природи (відділ природи краєзнавчого музею)

Мета:
Дати уявлення про різні види рослин та тварин рідного краю, рельєф та погодні умови, ознайомити учнів зі складовими частинами рослин, життям тварин. Вчитися порівнювати, розрізняти різні види рослин, тварин.
Предмети: природознавство
Екскурсія
Робота на пришкільній ділянці. Догляд за кімнатними, городніми рослинами.

Мета: ознайомити учнів з вирощуванням розсади овочевих культур та квітів, способами розмноження та догляду за кімнатними та городніми рослинами; показати, як людина може керувати життям рослин, використовувати та збагачувати природу, посадити з учнями клумбу, або пересадити кімнатні рослини.

Предмети: природознавство, трудове навчання.
Екскурсія
Робота на пришкільній ділянці. Догляд за кімнатними, городніми рослинами.

Мета: ознайомити учнів з вирощуванням розсади овочевих культур та квітів, способами розмноження та догляду за кімнатними та городніми рослинами; показати, як людина може керувати життям рослин, використовувати та збагачувати природу, посадити з учнями клумбу, або пересадити кімнатні рослини.

Предмети: природознавство, трудове навчання.

Підбивання підсумків та оформлення результатів екскурсії (читайте тут)